Kaj počne oblikovalec uporabniške izkušnje UX? Vse kar morate vedeti preden ga najamete

Oblikovalec uporabniške izkušnje UX si prizadeva, da bi bili vsakdanji izdelki, storitve in tehnologija čim bolj prijazni in dostopni uporabnikom. Uporablja oblikovalsko razmišljanje, da bi uskladil želje uporabnika s tehnično izvedljivostjo in poslovno uspešnostjo.

 

Grafika oblikovalec uporabniške izkušnje UX.

 

Postopek oblikovalskega razmišljanja

Proces oblikovalskega razmišljanja lahko razdelimo na štiri različne faze: navdih, konceptualizacija, iteracija in predstavitev.

V fazi navdiha oblikovalec UX poskuša razumeti in opazovati. V ta namen opravi obsežno raziskavo in analizo konkurence, da bi v celoti razumel problem ali izziv, ki ga želi rešiti. To vključuje pogovore s tistimi, ki so ali bodo neposredno vključeni v izdelek.

Oblikovalec uporabniške izkušnje nato na podlagi teh povratnih informacij ugotovi cilje, čustva, bolečine in vedenje uporabnikov. Vse te informacije pomagajo oblikovati uporabniške osebe. Naslednji korak je razmislek o tem, kaj te osebe poskušajo doseči pri uporabi določenega izdelka, in o poti, ki jo bodo pri tem opravile. Oblikovalec preuči informacijsko arhitekturo in uporabi različne tehnike, kot je razvrščanje kart, da začrta uporabniške tokove.

Ko so uporabniški tokovi določeni, oblikovalec ve, katere korake mora uporabnik narediti, da opravi želene naloge. Za vsak od teh korakov bo vizualno oblikoval rešitve, pri čemer bo ustvaril okvirje in prototipe, kako bi lahko bil končni izdelek videti.

Oblikovalec UX bo nato s prototipi izvedel teste uporabnosti, da bi ugotovil, kako uporabniki komunicirajo z izdelkom. S tem ugotovi, ali lahko uporabnik opravi želene naloge ali ne, oziroma ali je treba narediti spremembe.

Oblikovalci UX ne pripravljajo le rešitev za težave uporabnikov, temveč morajo svoje zamisli in zasnove predstaviti tudi ključnim zainteresiranim stranem kot del svojega vsakodnevnega dela.

 

Ključna vprašanja, ki si jih zastavljajo oblikovalci UX

Ne glede na to, kateri izdelek ali storitev oblikujejo in v kateri fazi procesa so, si oblikovalci UX zastavljajo naslednja vprašanja:

  • Ali je izdelek uporaben? Ali je logičen, razumljiv in enostaven za uporabo?
  • Ali izdelek ali storitev rešuje obstoječo težavo uporabnika?
  • Ali je dostopen različnim kategorijam uporabnikov? Več o dostopnosti pri oblikovanju si lahko preberete v nadaljevanju.
  • Ali je izdelek ali storitev zaželena? Ali ustvarja pozitivno izkušnjo, ki bi jo uporabnik z veseljem ponovil?

 

Katera orodja uporabljajo oblikovalci UX?

Oblikovalci UX pri svojem delu uporabljajo številna različna orodja. V fazi raziskovanja in navdiha uporabljajo orodja za anketiranje in anketiranje ter programsko opremo za videoklepet, da bi opravili pogovor z uporabniki in zbrali čim več informacij.

Obstajajo tudi posebni programi za izdelavo žičnih načrtov, prototipov in testiranje uporabnosti, pri čemer so med najbolj priljubljenimi v industriji programi Balsamiq, InVision in UsabilityHub.