Optimiziranje spletnih strani | SEO v letu 2022

Vas zanima kako se je optimiziranje spletnih strani spremenilo v 2022? Kje lahko najdete informacije o spremembah SEO in kako ga izvajati še dalje? Potem berite spodaj …

optimiziranje spletnih strani

Kaj je optimizacija spletnih strani oz. SEO

Optimiziranje spletnih strani ali Search Engine Optimization (SEO) je postopek izboljševanja vidljivosti vašega spletnega mesta v nekem brskalniku (navadno na Googlu). To pomeni, da je vaš cilj uvrstitev na prvi strani Googlovih rezultatov.

Spletno optimizacijo ali SEO delimo na dvoje:

  • onsite SEO
  • offsite SEO

Vrsti se razlikujeta po mestu na katerem SEO izvajate. Recimo, da želite svojo spletno stran za prodajo čevljev uvrstiti na prvo mestu v iskanih rezultatih za ključno besedo “čevlji za prosti čas.”

Onsite SEO boste izvajali direktno na spletni strani ali spletni trgovini. Torej boste optimizirali vsebino, naslove, izgled strani, … Offsite SEO boste izvajali iz drugih spletnih mest oz. platform. Lahko celo preko družabnih omrežij. Optimizirali boste torej povezave ali backlinke.

Dodatne informacije: kakovostna optimizacija spletnih strani

Magus.si in SEO v prispevku Skolioza

Ena izmed najuspešnejših spletnih strani v Sloveniji, je spletna stran Magus.si. Ti se ukvarjajo s prodajo elektromagnetne terapije za pomoč različnim bolečinam in lajšanju različnih bolezni.

Za izboljšanje vidljivosti uporabljajo SEO, torej delujejo po SEO pravilih. Do takšnih rezultatov so prišli že po nekaj mesecih in se še vedno izboljšujejo. Poglejte kako izgleda pravilno optimiziran prispevek na primeru Skolioza.

optimiziranje spletnih strani - skolioza

Kako deluje optimiziranje spletnih strani | SEO pravila

Optimiziranje spletnih strani poteka več časa, ta je pa odvisen od ključne besede na katero ciljate. Kaj to pomeni?

Če v Google iskalnik vpišemo besede “sončna elektrarna,” bo nam rezultatih prikazanih vrsto spletnih strani, ki omenjajo (ali prodajajo) sončno elektrarno. Vse te strani so se za to mesto potegovale. Ena izmed takšnih strani je Panheat.si (na spodnji sliki).

Ti so optimizacijo svoje spletne strani popolnoma prilagodili ključni besedi na katero ciljajo. Na povezavi sončna elektrarna lahko dostopate do njihove vsebine.

Poglejte si, kako pogosto se v njihovi vsebini pojavi ključna beseda “sončna elektrarna.” Na katerem mestu so uporabljene (v naslovih, ob slikah, …)? Vse je namreč strateško.

optimiziranje spletnih strani -sončna elektrarna

Nekatere so se za prva mesta potegovale plačljivo (tiste, ki imajo prek seboj oznako “Oglas”), nekatere pa so mesta dosegle “organsko” ali neplačljivo.

SEO je neplačljiv način izboljšanja vidljivosti vašega spletnega mesta. Takšno potegovanje za dobra mesta na prvi strani Googla pa zahteva več časa.

Če imate potrebno znanje (in malo izkušenj) se lahko na prvo mesto lahkih (longtail) ključnih besed uvrstite z enim samih prispevkom. Torej je postopek zelo lahek.

Če pa ciljate na težke (generične) ključne besede, ki imajo obiskovalcev na mesec (visok iskalni volumen), pa še z veliko znanja in več let izkušenj, postopek lahko traja več mesecev in let. A kot rečejo Angleži: “Fear not!”

S časom namreč Google vaši spletni strani vse bolj zaupa, zato vas bo hitreje uvrstil na prvo mesto.

Pravila optimizacije so pravila igre

Optimiziranje spletnih strani ne deluje z improvizacijo. Čeprav se na čas pojavi kakšno novo SEO pravilo, ne morete “optimizirati” svojega spletnega mesta po lastnem okusu – ker ne bo imelo nobenega vpliva.

Če se želite dobro uvrstiti na Googlu, morate pri optimiziranju slediti posebnim SEO pravilom. Nekaj takšnih je:

  • majhna SEO pravila (odebeljeno besedilo oz. bolding, uporaba alinej oz. bulleting, …)
  • uporaba slik, grafov in drugih grafičnih motenj (npr. barva besedila, …)
  • pravila uporabe ključnih besed (mesto ključnih besed, gostota ključnih besed, …)
  • psihološka SEO pravila (ki se ukvarjajo z zadrževanjem bralcev na vaši strani)

Ta pravila niso “kar nekaj.” Nastala so skupaj z razvojem Googla. Ko se je Google namreč razmahnil po svetu, so prvi SEO pisci opazovali kako deluje. Kdaj bo spletno stran uvrstil višje in zakaj? Kako dolgo bo trajalo?

Vse ugotovitve so se formirale v t. i. Google algoritem. To je algoritem, ki spletne strani razvršča na mesta v rezultatih. In – kdo bi si mislil – deluje po določenih (SEO) pravilih.

Seveda boste našli veliko ljudi, ki so odkrili “nova” SEO pravila. Včasih so odkritja verodostojna, včasih pa se boste počutili kot bumbo, ker boste metodo, ki bo uvržena uporabljali več let (k sreči to vašemu SEO ne škoduje).

Kako SEO pravilom sledi spletna stran Prvafina.si | Factoring

Če veste kaj iskati, lahko najdete sledove optimizacije v vseh uspešnih spletnih straneh. Kot primer si poglejmo prispevek Factoring na spletni strani Prvafina.si, ki ga vidite na sliki. Podobno kot pri Panheat.si, se tudi ta stran osredotoča na eno ključno besedo.

Koliko krat jo najdete v vsebini? To še ni vse. Če pogledamo zgradbo vsebine, vidimo da je zelo kratka in vsebuje veliko grafičnih motenj. Prav tako jo sestavlja nekaj povezav ali linkov, s katerimi so si zvišali moč svoje strani.

optimiziranje spletnih strani - factoring

Kakšna je optimizacija v letu 2022

SEO v tem letu zaenkrat ni doživel nobene “revolucije.” Teorije o izumiranju Googla se pojavljajo že več let, zato vas to naj ne skrbi. Pomembno je le to, da sledite spremembam v optimizaciji.

Googlov algoritem se nenehno izboljšuje in uvaja majhne spremembe v  SEO pravilih. Če tem spremembam sledite (na Googlovi spletni strani – Google Search Central), bo tudi vaša optimizacija boljša. Vse o optimizaciji spletnih strani se lahko naučite tudi ob pomoči SEO mojstra. Zanimiv vam bo tudi spodnji video:

Na kratko – za vse, ki za prva mesta na Googlu niso pripravljeni plačevati, je optimiziranje spletnih strani še vedno aktualno in bo še lep čas ostalo.

Optimizacija za bonitete na Ebonitete.si

Poglejmo še si spletno stran Ebonitete.si, s svojo vsebino o bonitetah. Ta spletna stran je ena izmed boljših spletnih strani, kar se tiče uporabe SEO elementov in sestavin za spletno stran.

Na povezavi ebonitete si poglejte vsebino. Opazite kaj drugačnega kot pri drugih straneh? Spreminjajoče se prosojnice na začetku strani se imenujejo Home Slider. To je ena izmed SEO sestavin, ki pripomorejo k višjemu obisku.

Poglejte tudi, kako uporabljajo grafične motnje in ključne besede.

optimiziranje spletnih strani . bonitete